Huawei και Microsoft αύξησαν τις πωλήσεις τους, ενώ Apple και Samsung τα μερίδια τους στην αγορά

Πτώση πωλήσεων κατά 10% κατέγραψε η παγκόσμια αγορά tablets το γ΄ τρίμηνο του 2018 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2017, σύμφωνα με έρευνα της Strategy Analytics.

Ωστόσο, όπως αναφέρει η έκθεση, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές της διεθνούς αγοράς κατάφεραν να αποκομίσουν οφέλη με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Ειδικότερα, η Huawei και η Microsoft ήταν από τους κατασκευαστές που πέτυχαν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά το γ΄ τρίμηνο του 2018, ενώ η Apple και η Samsung αν και είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται, πέτυχαν να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς παγκοσμίως.

Όσον αφορά τα λειτουργικά συστήματα, οι πωλήσεις iOS της Apple μειώθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση το γ΄ τρίμηνο του 2018, φθάνοντας τα 9,7 εκατ. μονάδες. Η μείωση πωλήσεων για τα iPad της Apple ήταν πιο ήπια από τη συνολική πτώση της αγοράς, με την αμερικανική εταιρεία να κερδίζει μερίδιο αγοράς σε ετήσια βάση, ανεβάζοντας την παγκόσμια επίδοσή της στο 24% της αγοράς tablets. «Η τιμή παραμένει βασικός παράγοντας για την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, τόσο όσον αφορά τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όσο και τα tablets. Τα επόμενα μερικά τρίμηνα θα έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την Apple», σχολιάζουν οι αναλυτές.

Οι πωλήσεις συσκευών με λειτουργικό Android μειώθηκαν σε 24,3 εκατ. μονάδες παγκοσμίως το γ΄ τρίμηνο του 2018, υποχωρώντας κατά 11% από τα 27,2 εκατ. μονάδες σε ετήσια βάση και 4% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2018. Το συνολικό μερίδιο αγοράς του Android μειώθηκε κατά 1% σε ετήσια βάση στο 61%. «Πολλοί επώνυμοι κατασκευαστές συσκευών, που “τρέχουν” σε Android, αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία να ανταγωνιστούν την Apple μετά από την πτώση των τιμών των iPad. Αναμένουμε, ότι οι επώνυμοι προμηθευτές θα βρουν την κατάλληλη θέση στην αγορά, ώστε να ανταγωνίζονται με τα υψηλής ποιότητας και τιμής tablets» σχολιάζει η Strategy Analytics.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, οι πωλήσεις των Windows μειώθηκαν κατά 12% σε ετήσια βάση το γ΄ τρίμηνο του 2018, φθάνοντας τα 5,7 εκατ. συσκευές από 6,5 εκατ. συσκευές την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3% σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2018, με τη ζήτηση από το «Back to school» και τις αυξημένες ανάγκες των επιχειρήσεων, να τροφοδοτεί την αγορά.